iframe { height: 1px; width: 1px; }

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig..

Påskafton idag, snart har halva påsken gått... Det ger mig lite "panik", att jag ville hinna så mycket...men ibland är det bästa väl att bara stanna upp och fånga dagen såsom den är...på hemmaplan...

I skärtorsdags var vi på kalas till en av barnens kusiner som hunnit fylla 8år! Första gången jag träffade henne var hon bara 3månader! Tänk vad fort tiden går!
 
Det fanns så mycket roligt för alla barn att leka med! Det är verkligen något speciellt med andras leksaker! :)



Under långfredagen passade vi på att vara ute i det relativt härliga vädret! Ellie har ju blivit helt såld på att leta småkryp! Det är nyckelpiga hit och dit och pindel och myja! :)
 
Ett tu tre så låg hon i rabatten och vips så hittade hon en nyckelpiga! Hon har verkligen sinne för detaljer sedan hon var riktigt liten, men det är fantastiskt att se hur hon hittar alla små varelser! Förutom en nyckelpiga hittade hon även en snigel, myror, två spindlar och en daggmask :)
 
På kvällen fick vi besök av bästa Robban till barnens (och vår) förtjusning :)
 
Så imorse var det dags för knattefotboll igen för Melvin...men redan hemma så började tålamodet tryta för den vuxna hälften...vet inte hur mycket det påverkade, men vi kom dit iaf...Men Melvin var nästan än blygare än senast...Han var med och sprang slalom mellan koner och dribblade bollen mellan konerna men hela tiden mig eller pappa vid sin sida. Sen hade vi med oss en gnällig Ellie så det slutade faktiskt med att vi gick hem efter bara 30 min. Han säger att han vill spela fotboll, men det blev bara fel allt idag...Men nästa lördag har vi en chans till innan vi måste ha betalt terminsavgiften...
 
Funderar på om det är jag (vi) som haft för stora förhoppningar om att han ska börja spela.... att det kanske innerst inne inte är hans fria vilja som fått styra...
 
Nej han stannar hellre hemma och bygger just nu...
 
Som plåster på såren för den lite mindre roliga förmiddagen fick barnen leta efter sina påskägg i trädgården!
 
Ett stort guldigt ägg till storebror från påskharen!
 
Och två mindre ägg till lillasyster från påskharen!


 

Jag är färdigtränad för idag (styrka och 5km löpning), 1/4 del av familjen sover och pappa fick precis utryckning, så jag tänkte utnyttja tiden till att plugga ute i den härliga solen!
 
 
Puss å kram