iframe { height: 1px; width: 1px; }

Mattips på nära håll...

Jag brukar väldigt sällan titta på recepten på förpackningar till olika produkter...men ibland händer det...

Ikväll följde jag ett recept på en Findus frysta  blomkål för andra gången! Så jag tänkte passa på att dela med er om ni missat det, för det är riktigt gott!


Curryrostad blomkål à la Findus

1/2dl olivolja
1tsk spiskummin
1tsk paprikapulver
1msk curry (stark enl. orginalteceptet)
1 påse fryst blomkål

Gör så här:
Blanda kryddorna med oljan. Blanda med blomkålen, förslagsvis i en påse (lättare att få det ordentligt blandat gm att skaka).
Fördela blomkålen på en plåt/ugnsfast form och tillaga dem i ugnen 15min på 225grader.

Jag serverade det som tillbehör till lax istället för potatis! Smarrigt! Fast det räckte, för min del, med vanlig curry istället för stark. Det blev starkt ändå :)

Puss å kram