iframe { height: 1px; width: 1px; }

Värdefull input o nätverkande för läs- och skrivinlärningen hos våra ögonstenar ❤️

En dag i Malmö...

Så var det äntligen dags för mitt första besök på Dysleximässan! Eller dyslexidagarna som det numer heter... Jag har nätverkat, blivit inspirerad, haft egentid och fått nya infallsvinklar! För det femte skulle jag vilja vara miljonär så jag skulle kunna köpa alla bra läromedel! Nu menar jag ju inte att "allt" är bra...men jag har hittat några bra saker hos bl a Astrid Frylmarks Ordaf, Nyponförlag, NoK o studentlitteratur...

Ovanstående la jag in en beställning på! Ska bli spännande att få omsätta den i praktiken också! Kartlägga elevernas framsteg så att det blir tydligt för såväl eleven som för oss pedagoger!

Men det som slog mig var hur det märks vilka som är opersonliga o profitinriktade...de som har blivit föööör stora. Bl a mitt eget förlag :( (studentlitteratur).

Det allra bästa bemötandet fick jag från Nypon förlag där jag pratde med förlagschefen! Kan tänka mig (hoppas) ett framtida samarbete där kanske? Måste ju skriva fler böcker om jag ska kunna fortsätta kalla mig författare ;)


17:39 stegade jag ut ur Malmömässan...en fredagkväll! En eloge för min ork!
Men nu är jag äntligen hemma!! Helt slut! Fredagkväll...nu blire en lugn TVkväll med välförtjänt sovmorgon imorrn (mannen jour=ingen träning)


Men jag hann ju med ett besök i LCHFbutiken i Arlöv. Kaffe o kaka till eftermiddagsfika ;)


Denna bild talar för sig själv...om hur komplex läs- och skrivinlärningen för att inte säga språkinlärningen är. När det inte går "som en dans på rosor" då blir det tydligt hur pass invecklade alla system o delar är!

Får återkomma med någonslags resumé...men nu är jag alltför slut!
Puss å kram