iframe { height: 1px; width: 1px; }

Nystart!

Har länge funderat på att gå till Hälsokosten och införskaffa både hjälp och preparat för att komma till rätta med min mage och de där sista envisa kilona! Ja ni vet de där som bara sitter kvar för att jävlas med en när man kliver på vågen.... just de ja!
 
Jag berättade som det var...jag har IBS, struma, svullen mage och är sockermissbrukare! Det första rådet jag fick var att sluta med GLUTEN! Berättade då att jag hållt upp i 21dagar idag! Det andra var att hålla sig ifrån  laktos, men eftersom jag är "halvt" laktosintolerant (har en halv genuppsättning av det som spjälkar laktos) så utesluter jag redan stora mängder laktos. Men jag skulle ge det lite tid...det där med svullen mage och utesluta gluten...
 
Men gällande de där envisa kilona kunde lika gärna bero på att kroppen har brist på något, därför håller den kvar det där sista...Fick rådet att äta mer bra fett (vilket jag nästan inte får i mig alls), sen något grönt som skulle hjälpa till att rensa systemet -Mighty greens... ;) Har blandat det med morgonens chiapuddingen...huuuu får se hur det går ner ;)
"Mighty greens" är det där spännande gröna pulvret...1msk om dagen.......sen blev det protein och linfröolja...
 Älskar verkligen att ha tillgång till god kunskap och service på nära håll!
 
Men för att återkoppla till mina 21dagar UTAN gluten och faktiskt UTAN smågodis och choklad så har det gått över förväntan på alla sätt!
 
Mitt sockersug (alltså sockermonstret x1000) är nere för räkning nu! Ett par gånger har jag gått förbi godis och tänkt att det hade varit gott. Men inte mer än så! Jag äter socker, men inte godis. Jag har inte fått de där "missbrukaråterfallen" med något substitut...Ni som är/har varit inne i det vet vad jag pratar om.. Så faktiskt VETEMJÖL triggar sockermissbruket!
Jag kommer att hålla mig från godis (sockergodis) så länge det går, men glutenfria kakor, bakverk och efterrätter tänker jag äta! Glutenfri tänker jag förbli! <3
 
Puss å kram