iframe { height: 1px; width: 1px; }

Tankar om träning, mig och bloggen...

Nu är det dags för ett träningsinlägg igen! Igår var jag fruktansvärt trött, alltså så där trött att det gör ONT. Trodde aldrig att jag skulle klara kvällens spinning! Men väl där och synen av alla dessa taggade människor så vände det! Det är fördelen med att vara instruktör -det går att koppla bort sig själv och bara köra för de andra skull! ;)
 
Autopiloten kopplas in och högre växlar nås! Helt underbart! Samma känsla kan jag få som "vanlig kund" också! Särskilt om instruktören går ALL IN och bara tokkör! :) Sånt gillar jag! Det ska synas att instruktören är helt med och kör minst lika hårt som kunderna!
 
Nu vet jag också att mina träningsinlägg tenderar att ge "dåligt samvete" till andra?! Fast jag tycker det är fel ordval för det handlar ju inte om dåligt samvete...jo kanske... Men jag hoppas att du istället kan vända på det! Bli inspirerad och hitta det som du tycker är roligt! Det kanske inte alls är att gå på pass? Det kanske är promenader, jogging i skogen, hemmaträning eller vad vet jag? 
 
Det viktigaste är väl att inte låta andras göromål sänka dig! Gör något åt det istället! Får du "dåligt samvete" för vad andra gör? Gör något åt det! Känner du att du vill röra på dig? GÖR DET! Och låt inte dina hjärnspöken av detta dåligt samvete ta över och sänka dig! Det är inte värt det någonstans!
 
Tror det kan ha att göra lite med låg självkänsla...se dig istället i spegeln och säg till dig att DU ÄR BRA! DU DUGER PRECIS SOM DU ÄR! Säg till dig själv JAG ÄLSKAR MIG!!
Alla dessa negativa känslor bara suger åt ser mer negativitet istället och skapar pålagringar som är ännu svårare att bli av med!
 
Men alla har vi väl något att ha ångest (dåligt samvete) för! Men tänk istället att vi gör det bästa av vad vi har! Tid.... resurser...vilja...you name it... Men viktigast av allt: älska dig själv!!
 
Puss å kram