iframe { height: 1px; width: 1px; }

Så var det vikten....å en förfärlig massa dieter...

Idag är det min sjunde med Viktväktarna! Egentligen har jag vägning på fredagar (ny viktväktarvecka då) men eftersom jag började i söndags så känns det mer motiverande att vänta en dag med vägning...

Å jag har verkligen skött mig! Bara i tisdags när vi såg Zztop som det blev lite övertramp...men annars har jag hållt mig under mina tillåtna Points varje dag! Har inte ställt mig på vågen än dock...ska bara skriva färdigt först...

Sedan i maj något...när jag började inse att jag lagt på mig extra kilon har jag hela tiden sökt efter snabba lösningar -kortsiktiga lösningar.... Jag har levt i Easy Come -Easy go! "Dessa kilon ska liksom försvinna på ett par dar..." Så tänkte jag! Men tyvärr är det ju så jäkla mycket svårare att bli av med det man lagt på sig -även om det kan tyckas ha kommit dit på kort tid...

Men NU efter snart en vecka med Viktväktarna för 10:e gången i ordningen...ja jag har använt dem med framgång förr ;) och kommit fram till, varje gång jag vill gå ner några kilon, att det är det enda som funkar för mig! Ja nu tänker jag som jag bör tänka! -på lång sikt! ❤️ Hållbar utveckling ni vet ;)

Å nu är det tyvärr så att jag går upp extremt lätt i vikt! Å jag är bara så glad att jag upptäcker det i tid och kan göra något åt det! Och framförallt göra det på ett sätt som passar MIG!

Det är så lätt att haka på alla dessa dieter som faktiskt innebär FÖRBUD av något slag...men för min sockermissbrukande hjärna ställer det till det alldeles för mycket så jag börjar äta annat istället -förbuden triggar mig! Hjärnan hittat substitut...

Bara det att jag slutade äta GODIS 17februari -16 har nog faktiskt varit en starkt bidragande faktor till min viktuppgång nu... Jag höll det nästan 6månader...Förbud igen... Det skapar på något sätt en kemisk obalans... Som ställer till det! Jag kan inte säga VAD jag ätit mer av...men det kanske är som de som slutar röka- som ofta äter mer o går upp i vikt! Socker har ju varit min akilleshäl o när jag tog bort den så hittade jag substitut...bröd i mitt fall...och säkert mycket mer också....

Den största skillnaden nu o för bara ett par veckor sedan är att jag inte känner någon ångest...jag ser ut som jag gör men SKA bli av med 6,5kg som smygit sig på under året, men det får ta tid... Jag har satt upp mål! I mitten av september ska det vara borta! Jag har då ca 8 veckor på mig...och jag tror att det är en starkt bidragande orsak till varför ångesten är borta. Jag har ett MÅL -ett uppnåeligt sådant!

Såååå sanningens ögonblick! Av mina 6,5kg har jag nu bara....tada!

3,9kg kvar!! Yeaaa Hejja mig! Att blogga om mitt viktväktande såsom jag gör nu har nog varit det bästa jag gjort för mig själv på lääääänge! Känner mig peppad av er läsare! Även om ni inte lämnar andra avtryck än i statistiken...❤️

Puss å kram